V súčasnej dobe dostávame každý deň také veľké množstvo informácií, že ich ani nestíhame sledovať a už vôbec nie spracovať a roztriediť podľa dôležitosti. A tak ich jednoducho prestávame vnímať. Tu je namieste otázka ako informovať o našich pripravovaných akciách, možnostiach, poskytovaných službách či aktuálnej ponuke? Ako podať informácie, aby sa dostali až ku našim turistom, obyvateľom, zamestnancom, partnerom .. ?
Takýmto prostriedkom môže byť „Informačný kiosk“. Infokiosk nemá byť náhradou nášho smartfónu alebo internetu, nemá byť ani miestom, kde na nás vyskakujú okná s „nevhodnou reklamou“. Infokiosk má byť nástroj umiestnený na vhodnom mieste, ktorý podá vašu informáciu zaujímavou formou. Infokiosk má byť užitočný a nápomocný komunikačný „prostriedok“.
Psychológovia uvádzajú, že až 90% informácií spracovávame zrakom, až potom zapájame ostatné zmysly, t.j. prvý vizuálny pohľad rozhoduje o tom či sa budeme informáciou zaoberať ďalej, alebo ju jednoducho pustíme z hlavy. Moderný infokiosk v súčasnej dobe už nie je malá „plechová skrinka“ s malým nevýrazným displejom ovládaným klávesnicou a myšou, zastrčený v kúte námestia či vstupnej hale.
Naša predstava o modernom informačnom kiosku sa zakladá na podávaní informácií jednoduchou, obrazovou, dynamickou, nenútenou a interaktívnou formou. Dôležitá je pekná grafika, ktorá vynikne a intenzívnejšie zaujme ak sa zobrazí na veľkoplošnej obrazovke vo FullHD rozlíšení. Samozrejmosťou by mal byť aj pútavý ale najmä užitočný obsah.
Moderný infokiosk súčasnosti využíva dotykovú formu ovládania na ktorú sme si všetci zvykli z našich smartfónov, je nám príjemná a blízka. Toto všetko vzbudzuje aktívny záujem vašich turistov, obyvateľov, zákazníkov, zamestnancov, partnerov, o informácie ktoré im chcete poskytnúť.